Latarka idealna na rower
Bez względu na to, czy rowerem przemierzasz niedostępne szlaki, czy służy ci on jako środek transportu w mieście, potrzebujesz dobrego oświetlenia. Po pierwsze, wymaga tego prawo, po drugie, dobra latarka znacznie podniesie twój komfort. No właśnie, ale skąd wiedzieć, że dana latarka jest dobra? Czym kierować się podczas zakupu? Jak wybrać świetny jakościowo sprzęt i nie przepłacić?
Wystarczy pobieżna lektura wątków poświęconych oświetleniu na internetowych forach rowerowych, by przekonać się, że amatorzy dwóch kółek mają swoją ulubioną latarkę. Jest to latarka Convoy S2+. Sprawdź, co przesądziło o popularności tego konkretnego urządzenia.
Podstawowe zalety latarki Convoy S2+
W ofercie marki Convoy dostępnych jest wiele modeli latarek rowerowych, jednak największym uznaniem cieszy się S2+. Możliwości urządzenia są porównywalne z tymi, które dają lampki rowerowe z zewnętrznymi akumulatorami, chociaż w tym przypadku źródło zasilania (standardowe ogniwo 18650) znajduje się w środku. Konsekwencją takiego rozwiązania jest z jednej strony stosunkowa niska cena, z drugiej zaś bardzo duża wygoda użytkowania. Cała latarka jest niewielka, a jej waga z akumulatorem to zaledwie 125 g. Kompaktowa i lekka, z powodzeniem może być mocowana zarówno do kierownicy, jak i do kasku.
Ważną zaletą tej latarki rowerowej jest solidna konstrukcja. Convoy S2+ ma aluminiową, a więc bardzo wytrzymałą obudowę, jest też odporna na deszcz, a nawet krótkie zanurzenie. Model dostępny jest w szerokiej gamie kolorystycznej, w związku z czym może być nie tylko praktycznym elementem wyposażenia roweru, ale też ładnym dodatkiem – zauważa nasz rozmówca z firmy Regmag.
Latarka Convoy S2+ generuje około 1000 lumenów, co oznacza, że doskonale sprawdzi się nawet podczas szalonych, górskich night-ride’ów. Oczywiście jeszcze lepsze oświetlenie zyskasz, korzystając z dwóch latarek (kierownica + kask), a niska cena Convoya sprawia, że spokojnie możesz sobie na to pozwolić. Kolejną obok jasności zaletą używania tej latarki jest dobry rozkład światła, a więc stosunek zasięgu do szerokości generowanej wiązki. Model S2+ wyróżnia się pod tym względem na tle pozostałych latarek producenta, zapewniając maksymalną widoczność przed rowerem i po bokach.
Użytkowanie latarki Convoy S2+
Jak wspomnieliśmy już wcześniej, latarka Convoy zasilana jest pojedynczym ogniwem typu 18650. Najtańszym sposobem na zapewnienie sobie dobrego światła jest zakup dobrego akumulatorka o jak największej pojemności i ładowarki procesorowej. Trzeba bowiem pamiętać, że dla uzyskania tak mocnego światła, latarka potrzebuje energii. Przy korzystaniu z trybu świecenia 100%, akumulator może wyczerpać się po upływie godziny. Dlatego do jazdy w mieście zaleca się używanie bardziej oszczędnego trybu, np. 40%, który powinien zapewnić pracę latarki przez co najmniej 3 godziny.
Oprócz akumulatora i ładowarki będziesz potrzebował jeszcze uchwytu, a czasem również kolimatora (poprawia oświetlenie drogi i zapobiega oślepianiu osób zbliżających się z naprzeciwka). Jeśli chcesz zaoszczędzić sobie czasu niezbędnego na poszukiwanie tych elementów i pieniędzy, kup latarkę rowerową w zestawie z całym niezbędnym oprzyrządowaniem.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana